søndag 30. mars 2008

Agility kurs Lundqvist med Pippi

Så var det dag to på agility kurs med Pippi, og i dag begynte vi med felt. Skulle lære inn to på og to av på feltene, dette er noe jeg ikke har på Azzi og nå vil jeg ha dette inn fra starten av på Pippi. Og det var bare et par ganger og hun skjønte her skal vi gå på med for labbene og ta kontakt. Så skulle vi ha div stasjoner med et hinder av gangen, vi begynte på tunnel og her raste hun igjennom. Så var det vippa da og da skulle hun først opp med alle labbene og stå, men dette tok litt mer tid for hun satte seg hele tiden. Og så skulle Merete vippe litt på vippa mens Pippi sto med alle fire labbene på vippa, ååå litt skummelt så ville ikke hun på vippa igjen. Måtte ta noen ganger til uten at vi rørte på vippa, så dette er nok noe vi må jobbe mye med. Så var det lengden, den gikk også greit hun hoppet fint over med en gang. Så slalom den begynte vi jo med sist gang og det synes jeg går fint, nå har jeg ikke på bånd og bruker bare kroppen og belønner på slutten. Det siste stasjonen var bord, og det var ikke noe problem. Vi har jo begynt på den hjemme på steiner og stubber. Og det var ikke noe problem og overføre det til bordet. Når vi avsluttet denne økten, tok jeg av båndet og hun hoppet opp når jeg sa hopp bord og satte seg med full kontakt og 5 sekunder til jeg sa versegod. Det siste vi gjorde på kurset i dag var teppe, som er en øvele vi kan bruke som fremadsending seinere i ag. Så denne kursdagen var jeg veldig fornøyd med , hun synes det er gøy å jobbe og synes det å lagre etter tre rep. er kjempe teit men sånn er det. Det eneste var vippa men håper det løser seg etterhvert, Azzi var faktisk også litt redd for vippa de første gangene men har ikke hatt noen problemer med den seinere.

Azzi var også med i dag og det ble mye i bilen på henne, men synes hun var flink det var ikke mye hun bråket. Og fikk være med på noen lufte turer og leke seg litt, hun har ikke noe vondt fra i går som jeg kunne se i dag. Så det er nok hoppingen hun sliter med, for når hun raser rundt med de andre kan man ikke se at hun har vondt noe sted.

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.