mandag 14. juli 2008

Agilitykurs i Karlstad

Ja nå er kurset i Karlstad over og det var både en sliten hund og en sliten fører som kom hjem i går.
Og jeg gikk på en smell første dagen på kurset når armene skulle ned og vi skulle jobbe med starten så datt motivasjonen til Pippi helt på null. Skulle tro hun ikke hadde sett et agility hinder før. Og vi fikk beskjed om at vi hadde gjort alt feil, og da datt min motivasjon. Og en ekvipasje uten motivasjon går dårlig på ag banen.
Hvis de vi har vært på kurs med i vår hadde sett henne, hadde de ikke trodd det var samme hund.
Så jeg brukte et par dager på å få opp min motivasjon og vurderte faktisk å dra hjem også, men tenkte at jeg måtte finne en måte å få henne til å fungere. Hadde en samtale med instruktørene og bestemte meg for å få en positiv avslutning på kurset. Jeg fant en kong som hun tente på og motivasjonen var på topp et par dager, hun var den yngste på kurset og blei vel sliten av hele settingen. Vi holdt jo på fra ti om morningen til halv seks om kvelden, jeg hoppet over kombinasjoner innimellom for å ikke drepe motivasjonen igjen.
De tre siste dagene trente vi masse fremmadsending og motivasjon, fikk trent masse slalom og hjul også. Hjulet tar hun fint nå og slalomen fokuserer vi på fart.
Vil takke Ann Karin og Geir for et kjempe fint kurs og alle de andre som var med.
Spesielt Jan Tore og Annikken vi har det alltid topp på tur.
Så nå tar vi en lang sommerferie og til høsten skal vi nok fyke rundt på banen som en prosjekttil hehe.

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.