lørdag 4. oktober 2008

Trening på forumet og fritrening Stovner

I dag var det noen uker siden siste forum igjen, og i dag var det passering som tema.
Jeg har jo gått passeringskurs med azzi på ukeskurs, og dette er noe vi har trent masse på og som vi bruker mye i hverdagen. Og som forventet Azzi var kjempeflink og reagerte ikke på noen av hundene vi passerte. Noe av meningen med passeringen er å avlede hunden hvis den blir opptatt av eller utagerer mot møtende hund. Jeg har en smattelyd som jeg har jobbet inn, som fungerer veldig bra på Azzi. Her er det om å gjøre å lese hunden godt og jeg har jobbet med dette så mye på Azzi at jeg kan lese henneg bra.
Gjorde en runde med Pippi også, og det fungerte ganske bra. Jeg har ikke jobbet så mye med henne på dette, så det må vi gjøre framover. Her liksom ikke trengt det, men Pippi har forandret seg mye i høst. Hun har fått mer selvtillit, ikke så krypete lenger og mye mer moden også, og halen er mer rett opp enn under henne.
Nå er det bare å finne en balanse gang så hun ikke tipper helt over haha......
Vi hadde fritrening på stovner i dag også, og Pippi fikk til 5 høyre slalomer uten å misse en gang.
Helt utrolig hva man får til med trening, fikk trent på noen svinger også som gikk bra etterhvert.
Og må jo nevne at Jan Tore klarte å gå c testen med Pippi, jeg bare tulla det til så det så....
Hun begynner å bli kjempeflink, hun trenger bare ny fører hahaha............

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.