onsdag 30. april 2008

Agility kurs Urskauen med Pippi

I dag hadde vi fokus på felt og føring.
Begynte med stigen, hun har fint opp felt og god fart over. Men ned feltet vil hun enten sette seg eller hoppe av. Så her moment trente jeg på ned feltet, og det skjønte hun til slutt så får vi se om det sitter til neste gang.
Så møne bra opp felt her også, og siden hun stopper så har hun ikke så god fart over enda men regner med at den kommer. Ned feltet her er lettere for henne for det gikk kjempe fint hun hoppet ikke av en gang, bare satt seg en gang og da løftet jeg henne opp så gikk det bra.
Vippa ja den er ikke kul, men i dag gikk det kjempe fint ikke anntydning til å ville hoppe av jippppi.
Slalom trente vi litt også og i dag tok hun inngang og slalomen uten noen hjelp, og jeg bevege meg litt unna også. Og vi har tatt 12 pinner for første gang, og hun gikk uten å hoppe ut men jeg hjalp til litt med kroppen.
Så skulle vi ha litt føring, og jeg skjønner at dette er nytt og at jeg har valp hun skjønte ikke en dritt. Så dette er noe vi må trene på fremover, men vi fikk til tre hindre på skrå og da var jeg fornøyd.
Så til slutt i dag en kombinasjon som sto i en u, to hoppe hindre en tunell og to hoppehindre.
Vi rotet litt her også vi men nå begynte hun å bli skikkelig sliten, må være flinkere til å tenke på at hun bare er valpen enda. Vi klarte en bra til slutt når Heidi holdt godbitskåla.
Er fornøyd med dagen.

Har vært hos veterinæren med Azzi i dag siden hun har vært så rar siden jeg kom fra Arendal, trodde hun sturet for at jeg hadde vært borte. Men tok en sjekk og fant ut at hun har innbilt svangerskap. Ikke bra siden vi skal filme med troppen til lørdag, blir ekstra sær og jeg hadde med en helt annen hun på trening mandag en ellers.

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.