lørdag 12. april 2008

Trening Lundqvist

I dag var det lineføring som tema.
Jeg skjønner ingenting, Azzi har på en måte glemt masse vi har trent på før.
Enten er det skaden i ryggen som har gjort det eller så er det at vi ikke har trent lydighet på en stund. Vi har jo trent lydighet innimellom på tur og som oppvarming til ag, så jeg føler at det er noe som ikke stemmer. Nå skal vi trene lydighet mye framover så får vi se hvordan det går. Men jeg har på følelsen at det har noe med skaden å gjøre, det er greit at man må gå litt tilbake hvis man ikke trener jevnlig. Men at det meste blir borte er vel ikke mulig, at hun ikke ligger lengre enn fem sekunder på fellesdekk som hun ikke hadde problemer med 2 min før. At når vi trener stå skjønner hun ingenting og setter seg. For ikke å snakke om lineføring som vi hadde i dag. Ja i begynnelsen gikk hun skjevt og for langt forann, men nå går hun så jeg tråkker på henne. Om det er for å holde kontakten, som gjør at hun går lenger foran for å avlaste nakken???
Jeg er sikker på at dette har med skaden å gjøre, at hun har vondt og er blitt mer usikker.
Og nå blir jeg enda mer overbevist om at den fysiske formen til hunden har mye med adferden å gjøre. Så hvis hunden din forandrer adferd så har den trolig ikke blitt gal, men ta en helsjekk på hunden.
Det gikk bedre på slutten av treningen i dag og vi fikk noen tips fra de andre, og vi får plukke øvelsene helt fra hverandre og bare trene. Fra nå av blir det masse moment trening i lydighet på oss.
Pippi var også med i dag og vi begynte med lineførings trening for første gang, føler jeg ligger langt etter med treningen hennes. Men det er vel fordi jeg ikke har hatt henne så lenge, men vi trener jo hver dag og det kommer vel ann på hva jeg prioriterer å trene på. Men nå er vi i gang med lineføring og utgangsstilling så nå blir det enda mer trening hehe.....
Og i morgen er det ag kurs med Lundqvist igjen og vi gleder oss.

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.