søndag 4. mai 2008

Siste ag kursdag hos Lundqvist med Pippi

Ja så var det siste kursdag hos Lundqvist, og synes vi har kommet langt.
Noe var likt fra jeg gikk med Azzi, men så har det også kommet mye nytt.
I dag skulle vi fokusere på kombinasjoner og de enkelt hindrene vi har problemer med, og kunne styre selv hva vi trenger å trene på.
Først hadde vi en komb. med slalom tunell og bord, og merket også i dag at hun er ufokusert (hva er slalom???????) gikk igjennom den første pinnen men resten hoppet hun over. Hun har jo fått sin første løpetid, og måtte bare styre meg så jeg ikke krevde for mye av henne. Tunell og bord gikk kjempe fint, og slalom også med litt hjelp.
Så møne og hopp, hopp, hopp. Felt tar hun når jeg har på bånd ikke så flink når båndet blir borte selv om jeg ikke styrer henne med det. En gang gikk hun rundt midtre hopp også men fikk til en bra til slutt.
Så hopp, pølse, hopp langt og hopp.
Pølsa måte hun også ha hjelp til i dag, merkelig med alle disse hormonene som svirrer rundt i kroppen....... Fikk også til en brukbar her til slutt.
Så hjul stige. Her ville jeg bare fjokusere på felt så jeg tok bare stigen, og siste gangen hadde hun både opp felt og ned felt uten bånd og bare kommando jippppi (endelig noe å juble fjor i dag)
Så skulle vi forsøke oss på 7-8 hindre. Første banen var da slalom, tunell, bord, møne, hopp, hopp, hopp. Denne klarte vi faktisk kjempe fint første gangen bare litt hjelp i slalomen!!!!
Neste var værre der var det hjul, stige, hopp, pølse, hopp langt og hop.
Ja og nå skulle man tro at hun ikke hadde hørt om felt hehe. raste over stigen uten å blunke, men da tok jeg henne tilbake og fikk til feltene først så fikk det heller gå så som så med resten.
Gleder meg til løpetiden er over og håper å få Pippi tilbake i fokus igjen!!!!!!!!!!!!
Takk til Lundqvist og instruktørene for et bra kurs, og nå kan vi fortsette ag karrieren hos Urskauen og på forumet......

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.