lørdag 29. mars 2008

Trening Lundqvist og test Stovner

I dag var det trening på Lundqvist først, og det var hopp over hinder kl1.
Azzi klarer faktisk å skille på ag hinder og lydighetshinder, selv om lydighetshindret har vi ikke trent på lenge. Den første gikk ikke så bra, hun er litt treg med å komme på plass etter hindret.
Andre gang hadde hun kontakt hele tiden og hun fikk ikke med seg komandoen hopp og gikk like godt rett i hindret. Den siste runden gikk bra hun hoppet og gikk fint inn på plass igjen. Etter at hun fikk ryggskaden er det flere ting som hun har kunnet bra før so hun tuller veldig med. Skjønner jo nå at de hundene som får skader eller sykdom, merker man det som regel på adferd også. Men må jo sitere Hildur sin kommentar: Azzi elsker jo lydighet, hun ser så lykkelig ut. Men det synes også at dette ikke er noe for fører. Hehe Hildur kjenner oss godt, men spørs om ikke fører bare må bite i det sure eple.

Pippi fikk også trene på Lundqvist i dag og hun er klar som et egg. Hun skjønner ikke hvorfor øktene er så korte og det skal lagres i bilen, vil jobbe hele tiden hun.
Vi trente på stå, dekk, sette seg og tilfeldig kontakt, og å hoppe ned alle menneskene hehe.

Så var det A test med Azzi på Stovner og jeg var jo skeptisk til å ta den, men Christina sa jeg skulle forsøke. Vi har jo nesten ikke trent på 5 mnd, og hun vil jo ikke sitte igjen på start, og på torsdag gikk hun under noen hindre.

Så var det første test: Hun satt og gikk under første hinder, andre forsøk klarte hun å gå ut på nest siste pinne på slalomen, dette var min skyld jeg hadde for dårlig tid. Så gikk hun under igjen på tredje forsøk og det var det siste vi fikk.

Neste test (farts test): Der skulle vi kalle inn hunden og det gikk bra hun satt faktisk igjen, helt til vi skulle ha med 3 hoppe hindre. Tror nok tre etterhverandre blir for tøft og hun går under på det siste.

Siste test(felt): Da var det en liten rund bane med noen hopp og felt hindrene, etter første hinder hyler hun til. Da lar jeg henne ta stigen så gir jeg meg, snakk om å gå på veggen.
Dette ble litt tøft for meg og jeg sa ifra at jeg brøyt testen, jeg måtte ut å samle meg litt og tok da avgjørelsen på at dette var siste gang Azzi går på lenge. Fikk vel litt dårlig samvittighet for at jeg er så utålmodig og gjerne vil gå agility, og at det er jeg som påfører henne smertene da. Det er tross alt jeg som må ta valget for henne og nå er det nok. Dette var en tung dag jeg tror vel Azzi ikke kommer ut på banen igjen......Så da blir det lydighet på oss framover, Azzi blir vel ikke mer ulykkelig av den grunn.

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.