mandag 10. november 2008

Lydighetskurs Azzi kveld 3

Så var det lydighetskveld igjen og jeg var litt umotivert i dag, stakkars Azzi som må trene med meg. Vi fortsatte på apport, og at hun skulle holde fast litt lenger av gangen. Hun har tendens til å slippe med en gang jeg nærmer meg med hånden. Avstands kommandoene forsatte vi også med i dag, og det går sakte framover.
Hun var motivert og jobbet bra i dag, noe vi fortsatt sliter med er så under marsj.
Hun må liksom ta noen skritt etter meg for så å stoppe?????? Så det er noe vi må trene på.
Hun har bra lineføring nå og kjempe kontakt, bra sitt og bli.
Vi jobbet også med raske ned dekker, og det kommer seg. Men Azzi jukser litt og dekker ikke alltid helt ned, og ja hun har nok blitt belønnet for dette noen ganger.
Felles dekk hadde vi også i dag og hun lå ikke så lenge som jeg hadde tenkt, for nabo hunden knabbet godbiten hennes. Og da tenkte jeg nå smeller det, men nei da hun lå helt rolig hun og da belønnet jeg så fort nabo hunden var borte.
Vi hadde også tannvisning, og da fikk jeg en mann til å se på Azzi. Og trodde det ble en utfordring, men nei da det er kun belønningen hun venter på.

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.