mandag 18. mai 2009

Kristiansand




Forrige helg dro Jan Tore og jeg til Kristiansand, vi hadde med 4 hunder: tre skulle gå ag og en skulle stilles ut.


Vi fikk lov til å bo hos Kjetil kjæresten til Heidi, og ikke dårlig når vi kommer med fire hunder å stille huset sitt til disposisjon hele helga.


Hadde vel forventet opprykk, men det kunne jeg bare glemme. Med en fører som ikke veit alltid hvor hun skal plassere seg og en hund midt i pubben og like før løpetid så kan litt av hvert skje.


Pippi gjorde mye rart denne helga, hun pleier å være ganske stabil og jeg tar på meg skylden for det meste som går feil. Men denne helga har hun gjort så mye rart som jeg ikke har forventet at hun skulle gjøre. Hun hoppet ned fra stigen, løper bak meg og når jeg har en retning tar hun en annen. Så ja jeg var noen ganger litt overrasket og jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å le, og med andre ord ingen topp prestasjon fra vår side denne helgen.


Men er jo fornøyd med mye også, hen hadde bra motivasjon og demper seg ikke om jeg skriker nei og korrigerer henne. Jeg følte også at jeg begynner å bli litt flinkere til å se mulighetet selvom det ikke alltid går som jeg hadde tenkt.


Må nok også si at det ikke var de letteste kl 1 banene dommeren hadde satt denne helgen, i kl2 på lørdag var det ingen premierte i mellom og det sier vel litt. Og tror ingen gikk feilfritt i kl 1 stor hele helgen. Skal ikke skylde på verken dommeren eller banene, som jeg ikke liker at andre gjør når jeg hører det. Så sammenligner jeg bare den ene banen i Sande som det var samme dommer som satt, så var det i Kristiansand en kl 2 bane i forhold.


På lørdag fikk vi 1 pl med ti feil, en vegring i slalomen(her måtte hundene kunne søke opp slalomen) og et riv.




Jan Tore skulle gå med 2 hunder, Ludvig og Kazan. Det ble nok litt stress, men synes han taklet det fint.


På lørdag disket de vel alle ind. løp og på søndag kom han igjennom alle løpene.


Og fikk 4 pl. med Kazan og 5 pl. med Ludvig i ag.




Lag denne helgen gikk heller ikke så bra for Pippi og meg, vi gjorde så laget disket begge dager:(((


Så nå kan det bare gå en vei...... oppover:)))))
Så takk til Jan Tore, Heidi og Kjetil for en super helg :)






Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.