mandag 1. juni 2009

Oslo Hundeshow 2009

Så er det Oslo Hundeshow som står for tur, og i år tenkte jeg at jeg bare skulle gå de individuelle løpene pga jobbing. Så på fredagen ble det bare jobbing, og litt publikum på oss.
Lørdagen jobbet jeg første del av dagen når kl 3 gikk, og siste del konsentrerte jeg meg med løpene. Ag løpet på lørdag gikk ikke veldig bra, jeg skulle j o stoppe henne på feltene og være tydelig i slalomen. Felter ja..hun hadde felter men stopper ikke som på trening, og jeg ja jeg bare lar henne gå????? PÅ stigen stoppet hun ikke så på møne skulle jeg fronte henne, men hun hoppet da av ved siden av meg og forsvant bak meg. Og neste var jo lengden og da ble det vegring, og vi fikk vegring i slalomen... Så 10 feil og en oppgitt fører som ikke klarer å gjøre som hun har tenkt :((((
I hopp ble det ikke bedre, hun tullet igjen i slalomen og da ble jeg så sur at jeg ga helt opp. Hun raste over et hinder hun ikke skulle og vi disket. Var rimelig frustrert etter lørdagen og skjønner ikke dette med slalomen for hun er så bra på trening?

Søndagen klarte jeg å forsove meg og var vel ikke veldig motivert for å gå, men hadde jo et mål og det skulle jeg f... meg klare. Så ag banen var det hopp, hopp, stige og da tenkte jeg, stopper hun ikke nå så tar jeg henne tilbake og disker meg selv.
Men jeg var så tydelig at hun nok svatt og stoppet mommentant, på stige feltet. På møne kunne jeg holdt igjen lenger og vippa frontet jeg henne og det gikk bra denne gangen. Men har nok ikke hylt og ropt så mye gjennom en bane noen gang før, men det virket denne gangen og vi klarte målet. Så får vi bare jobbe viderer, med felter og slalom så håper jeg hun blir mer stabil etterhvert. Men vi var feilfrie og fikk 2pl og det siste nappet, og enda viktigere jeg var målbevist:))))
I hoppen var det en veldig fin bane, og jeg var så fornøyd etter ag at da var det bare å kjøre på.
Ikke så mye å si om løpet annet enn at jeg snubla og klarte å holde fokus, og at jeg ventet litt for lenge på henne etter tunellen. Men det holdt til seier og det siste nappet i hopp.
Og så da er vi i kl 2, JIPPPPPPI FOR PIPPI !!!!!!!

Det var jo ekstra kult at vi gikk så bra når Ingar og Fredrik var med, de har tatt masse bilder og filmet.
Og det var flere på TeamSpirit som hadde knall helg, Grattis til både Jenni og Annikken for mange bra løp. Jan Tore og Jan Egil hadde begge skadde hunder, håper de snart kommer på banen igjen. Må jo takke alle på TeamSpirit for all hjelp til å utvikle oss, dere er toppen.
Sjekk disse:http://www.youtube.com/watch?v=X48vEhtDs2I,http://www.youtube.com/watch?v=ybzZIn-bJ_8&feature=channel

Så takk til alle for en super helg!!!

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.