mandag 12. januar 2009

Fritrening agility

Nå var det en hel uke siden vi har trent agility(ha ha trente jo i går).
Vi satte opp denne banen fra My Dog i fjor, og jeg tenkte at vi har jo ikke startet i kl 1 enda så vi kan jo gå en kl 3 bane :(.
Den første runden fløy hun rett i en tunnel som lå der etter hinder 5, men min feil da jeg ikke fulgte henne høyt nok opp og veiva med armen. Etter lengden gjorde jeg det samme og hun tok lengden tilbake også(kløne føring). Resten gikk greit, og her var det ikke bare lett.
Så andre runde var det skjerpings på fører, hun hadde alle felt bra slalom inngang. Og jeg fulgte henne tettere og fikk til en feilfri runde. Da var det vill jubel, beste runde på lenge alt klaffet.
Når vi har gått bane før har det alltid vært noe som har gått feil, mulig for vi som regel går kl 3 baner :)
Fikk noen tips av Annikken også, å lære henne å følge når jeg legger ut svinger.
Dette er noe ikke jeg har gjort så mye, så når jeg får det til følger hun som bare det!
Så kjempefornøyd med treningen i dag!!!!!!

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.