søndag 11. januar 2009

Første trening på Forum i 2009

Så var vi igang igjen da, med trening på forum.
I går var tema ag, høyre og venstre. Dette har vi trent litt på, men ikke begynt å bruke så mye i banen enda. Da den svimete føreren ikke klarer å holde orden på høyre og venstre, når farten kommer :(. Men jeg bruker det mye i hverdagen også, så det ser ut som de har det litt inne nå.
Det gikk veldig fint med begge to i dag, begge var motiverte og fokusert på meg.
Først skulle de ved hjelp av føring gå høyre og venstre, hver sin gang så klart.
Dette gikk bra, så skulle jeg teste med to hindre rett fram, skulle de svinge høyre etter første.
Gikk fint det også, men når jeg fikk fart så raste de over begge hindrene, selvom jeg sa høyre tidlig. Ja ja... da får vi trene mer på dette.
Så satte vi pølsa så et hinder til høyr og et til venstre, komandere høyre/venstre inni pølsa og hjelpe de med å være på den siden de skulle. Dette gikk fint, og å være på andre siden enn de skulle gikk også bra. Så noe kan de med litt hjelp enda :)

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.