søndag 25. januar 2009

Pippi sin deby på Follo

Så var det tid for Pippi sin deby!
Det var veldig spennende for vi var 5 stk fra Stovner som debuterte i går, så vi var ikke alene.
Jeg dro hjemmefra åtte for å ha god tid og var der halv ni, vi skulle starte kvart over ti. Så var det bare å lufte å få alt på plass inne i hallen. Først var det lag så ag1 stor, det var en grei bane uten de store fellene som det vel heller ikke skal være i kl1. Men siden det var vårt første løp så var så mye usikkert, så da var det bare å satse på at hun gjorde som på trening.
Starten gikk fint hun satt igjen selv om jeg gikk ganske langt ifra, alle felt hadde hun, slalom inngangen tok hun og hun krabbet ikke på vippa. Vi fikk en vegring på hinder to etter slalomen, men det var min feil. Skulle veksle foran slalomen men var for treg og det blei litt veiving, men resten gikk bra. Jeg var utrolig fornøyd med henne på ag løpet. Vi fikk fem feil og endte på 7pl, fikk sølvmerket og opprykk.

I hoppen synes jeg banen var alt for lett og en skikkelig løpebane, kunne ønske det var litt mer handling. Det var samme start som ag, men der bommet vi på tunnellen og hun gikk utenfor(skjønner ikke helt hvorfor).
Fikk også vegring i slalomen, da jeg igjen veiva med armen (må legge av meg dette igjen).
Men synes hun var flink her også hun følger så bra og gjør som hun går beskjed om (stakkars).
Her fikk vi ti feil endte på 17 plass.

Men hva var målet?
-det var å ha det gøy:det var kjempegøy!
-å ha stopp på alle feltene: det klarte vi!
-å ikke være nervøs for meg: det gikk dårlig, men hun taklet det fint.
-å komme igjennom en bane: vi kom igjennom begge!
-å ta sølvmerket i ag:det klarte vi!

Så nå må jeg lage nye mål til neste stevne, om 14 dager på Moelv.
-

1 kommentar:

Unknown sa...

Hei Tone!
Dere var kjempeflinke! Enda så nervøs du var klarte du jo å holde nervene og armene stort sett under kontroll, he he. Dette kan jo bare gå en vei! Vi sees på Moelv til nye utfordringer;-))
Klem fra ei med litt mye armer i går..

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.