lørdag 10. mai 2008

Trening på forumet

I dag skulle jeg egentlig være med Jan Tore og Annikken til Kongsberg, men ombestemte meg i siste liten. Pippi har løpetid og Azzi tror enda hun er mor og tar med seg det hun finner som valper. Tisper med løpetid er også vært mye i fokus på agility forumet, så tenkte for ikke å lage mer oppstyr med å ta med en løpsk tispe som ikke skal gå en gang hadde vel helvete brutt løs. (selv om jeg synes det hadde vært kult da hehe) Skjønner vel ikke helt dette med løpe tisper, det er det vel overalt om man er på stevner eller trener. Og at det må gå ann å lage noen regler rundt dette som skal gjelde på alle stevner, så ikke noen klubber gjør at de med løpetisper må bruke både armbind og jeg veit ikke hva?????? Og så er det noen som er flinke til å passe på andre og lage stort oppstyr hvis noen gjør en feil, og hvorfor ikke heller ikke hjelpe hverandre med å minne på dette???

Så jeg valgte å være hjemme i dag og så dro jeg for å trene på forumet, og der er det ingen som klaget på verken det ene eller det andre. Og i dag var det ag og kommandoer eller man kunne trene på det man vil enkelt og greit. Vi hadde noen kombinasjoner med felt hindrene møne og stige.
Azzi: Hadde en kjempe dag som vanlig hun har god kontakt i banen og vi fikk til mange fine i dag, synd med ryggen er sikker på at hun hadde blitt en god ag hund. Vi gikk på lave hindre i dag også og hun fikk ikke vondt i dag heller. Så vi skal ta noen fritreninger i løpet av sommeren så får vi se hvordan det går. Skal til Thoresen igjen 27 mai, så får vi se hva han sier nå som vi ikke trener så mye ag.
Pippi: Hadde også en knall dag i dag hun kan nå gå 7-8 hindre uten problem. I dag hadde vi en komb. som jeg var sikker på at var for vanskelig men som gikk bra to ganger jippi igjen.
Vi fortsetter å trene mye på felt, så idag har jeg bevist tatt felt hindre først før jeg tar resten av komb. for å se om dette funker og fronter henne på ned feltene.

Så vil jeg gratulere Annikken og Kazan med seier i Hopp 2 i dag, det fortjente du. Jeg synes han har blitt en helt annen hund i banen, og jeg er stolt over å se hvordan du har jobbet med han. Fortsett sånn dere er en kjempe bra ekvipasje hurrrrra!!!!!

1 kommentar:

Annikken sa...

Tusen takk, Tone.. Det var godt å høre:):) Takk for turen i går, det var gøy at det gikk så bra med begge to..:)
Kjempe gøy at det går så bra med Pippi.. Azzi også da. Håper du kan begynne å trene med henne igjen.. Og ikke minst konkurrere!!:) Sees i morgen:))
Stor klem fra Annikken.

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.