mandag 7. april 2008

Agility kurs Lundqvist med Pippi

Fjerde kursdag med Pippi i går.
Vi skulle lære inn høyre og venstre, satte to godbitskåler med litt avstand og bestemte meg for å trene inn høyre først. En observatør som lot som hun la godbiter i begge, ventet på kontakt sa høyre versegod. Valgte hunden høyre masse ros, valgte hunden venstre fjernet observatør den med godbit. Dette var noe Pippi gjorde flere ganger, helt til jeg skjønte at den ene skåla var jo vår egen godbitskål og logisk for henne å tro at det er denne hun skulle til. Fant en annen skål og da bommet hun en gang, og så skjønte hun det.
Vi trente både slalom, tunnel.. også i dag gikk det fint hadde 8 pinner i dag på slalom fikk henne fint gjennom med hjelp av kroppen. Trente også på stigen, la den på bakken og de skulle balansere, de første gangene la jeg godbiter over for hun har tendens til å gå med bare for labbene. Når hun tok noen ganger over med alle fire labbebe, tok jeg vekk godbitene og hadde skål i enden. Den første gangen datt bakbeina ned og da ble mor potetsekk(skuffet), og vi begynte på nytt. neste forsøk gikk hun fint over og det gjorde hun resten av gangene også.
Møne hadde vi for første gang i dag også, hun har vært over en gang før som test, men ikke noe problem hun gikk fint over.
Trente også på menneske hindre, jeg begynte på at hun skal hoppe igjennom armene mine.
Vi tok også en test på slalom innganger som vi ikke fikk så bra til i går. Nå hadde jeg is i magen og ventet til hun tok inngangen selv, og det tok tid er jo så flink på kontakt hehe.
Men nå hadde hun skjønt det og jeg kunne gå ca 1m og hun gikk rett inn selv.
Det er tydelig at hun trenger til på å lære inn, men når hun skjønner ting sitter det.
Denne dagen var jeg også fornøyd med.

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.