onsdag 16. april 2008

Agility kurs Urskauen med Pippi

Det var første kurskveld med Urskauen. Jeg var veldig spent på hvordan Pippi ville takle nye hunder og nytt miljø. Og det klarte hun fint, den eneste forskjellen fra hos Lundqvist var at hun blir mer stressa. Neste gang skal jeg la henne ta flere pauser i buret, hun var innomm buret noen ganger. Hun blir så utrolig stressa av at andre hunder går i banen, men det er jo noe hun må trene på også. Og i dag var det noen med både pipe dyr og baller, Pippi hadde så utrolig lyst å løpe etter disse. I det store og det hele synes jeg hun var flink til å holde seg til meg, det var ikke en gang hun var borte hos andre hunder når hun var løs.
I dag fikk hun kommet seg for første gang gjennom hjulet også og det gikk fint, jeg satte henne igjen og gikk bak hjulet og sa hopp hjul og hun hoppet (flink jente det). Så tok vi to hoppe hindre etterhverandre, jeg satt henne igjen og gikk mellomm hindrene og sa hopp og løp mot neste hinder og hun skjønte at hun skulle hoppe det også.
Så trente vi litt slalom med 4 pinner det gikk fint, men merker at hvis vi trener for tett oppå andre blir hun lett ukonsentrert.
Så skulle vi trene flere hoppehindre etterhverandre igjen og det gikk fint nå også, hun følge bra og har fin fremadsending så langt. Så tok vi med lengden en gang det gikk også fint og til slutt tok vi med tunell. Det ble en fin avsluttning med fire hindre etterhverandre som var nytt for oss i dag.
Vi er kjempefornøyde med dagen, og gleder oss til noe jeg føler at blir et fint kurs med en bra gjeng.

1 kommentar:

Annikken sa...

Hei Tone!
Så flinke dere er! Blir utolig imponert over dere, det går jo så fort og så bra! Gleder meg til å se dere i ringen!!:D Vi sees kanskje på lørdag, hvis ikke så sees vi neste fredag! Klem fra Annikken & Kazan

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.