lørdag 5. april 2008

Trening hos Lundqvist og agility kurs

Ja så var det helg igjen, og i dag skulle jeg trene med Azzi på forumet og Pippi skulle på ag kurs.

Først var det Azzi sin trening på forumet, og i dag var tema innkalling. Azzi har skjønt at når vi er i hallen på hellerud er det trening. For innkallingen gikk så bra, selv om det var mange mennesker med godbiter. Og satt de for tett så er hun jo en agility hun og hoppet over armene deres for å komme til meg. Hadde også innkalling under lek, men som sagt Azzi var på trening og da er mor best og kuuuulest. Selv når vi slapp 4 hunder samtidig, og det var to valper på 8 mnd
som hadde litt for mye fart som hun måte sette på plass litt. (Azzi liker ikke at hunder har for stor fart inn i møter, selv om hun gjør det selv hehe) Så fort jeg ropte kom hun med en gang, selv midt i leken. Er veldig fornøyd med Azzi i dag, det er jenta til mamma det.

Så var det 3 kursdagen for Pippi. Vi begynte med å trene inn hjulet, og det var ikke noe problen for Pippi hun hoppet igjennom med en gang.
Så skulle de lære å følge hånden, vi begynte med godbit på den samme siden som hunden er og fristet de med. Pippi er matvrak så det gikk fint, neste skulle vi bruke skål og bare friste med hånden.
Så skulle det trenes på slalom innganger, de skulle prøve å feile. Jeg skulle stå litt unna og se om hun gikk inn selv, men Pippi har trent så mye kontakt at hun satt seg rett ned og tok kontakt. Men vi fikk til en bra til slutt.
Så var det trening med div hindere på stasjoner. Først var lengden, sist var det baretillvenning til lyd og en planke. Nå la vi ned tre planker på bakken, satte skålen etter hinderet ventet på kontakt så versegod, hopp langt og dette gikk også fint for Pippi.
Så vanlige hoppe hindre, satte skålen etter hoppet og ventet på kontakt, versegod hopp. Den ene gangen skulle hun nok teste en raskere vei og gå rundt hoppet, da raste pinnen og vangen med et smell. Greit å få testet om hun synes det var skummelt, men det brøy hun seg ikke om bare godbiten hehe.
Så bordet det er ikke noe problem nå jeg kan si hopp bord, hun hopper opp setter seg holder kontakt og jeg kan bevege meg rundt til jeg sier versegod. Så veldig fornøyd.
Så var det vippa det gikk fint sist helt til vi begynte å vippe litt da hoppet hun ned, vi tok noen ganger uten å vippe i dag også først. Så skulle vi vippe og jøss hun ble stående og det gjorde hun tre ganger og da var jeg så fornøyd.
Så denne dagen var jeg også fornøyd med.

Ingen kommentarer:

Pippi på kurs i Karlstad

Pippi på kurs i Karlstad

er dette er bc som satser, eller har hun lært av onkel Kazan

I belive i can fly

17 mai Hurra!

17 mai Hurra!
Vi står å venter på Fredrik og barnetoget, det går faktisk kjempefint å ha med tre hunder ut å se på toget. Kazan er på besøk ! Men han er så vant til oss så han oppfører seg eksemplarisk. Pippi sin første 17 mai og hun står helt inntil toget som om hun hadde gjort dette tusen ganger. Hun overasker stadig til å være så myk så skal hun hilse på alle og hun takler mer enn jeg hadde trodd.